26.12.2013,

ΕΑΣ–ΕΛΒΟ–ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ: Τα «ασημικά» δεν εκποιούνται –παραμένουν, εκσυγχρονισμένα, στο Κράτος! Tου Αλέξη Οικονόμου

Στείλτο Email

Την προηγούμενη βδομάδα, αναφερθήκαμε στην ΛΑΡΚΟ, ως μια από τις βασικές Στρατηγικές μονάδες–πυλώνες όπου μπορεί να στηριχτεί η παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας για την οποία μάχεται ο ΛΑ.Ο.Σ., κόντρα σε ντόπια και ξένα μεταπρατικά συμφέροντα. Σχετική ήταν και η πολύ επιτυχής επίσκεψη του Προέδρου Γ. Καρατζαφέρη με κλιμάκιο στελεχών και ειδικών μηχανικών στη ΛΑΡΚΟ στις 8/11.

Σήμερα, θα ολοκληρώσουμε την παρουσίαση με μια συνοπτική αναφορά σε τρεις άλλες Μονάδες, επίσης Στρατηγικού χαρακτήρα:

  • Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)

  • Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

  • Την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

…που κακοπάθησαν για δεκαετίες στα χέρια των Κυβερνήσεων της «Δικομματισμός Α.Ε.» και σήμερα απειλούνται με εκποίηση και απολύσεις εργαζομένων υψηλής ειδίκευσης…

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)

Τα ΕΑΣ είναι όμιλος βιομηχανιών που δημιουργήθηκε το 2004 από την συγχώνευση:…

  • της Α.Ε. Ελληνικό Πυριτιδοποιείο & Καλυκοποιείο («ΠΥΡΚΑΛ», ίδρυση 1874), με παραγωγή πυρομαχικών φορητού οπλισμού μεσαίων και μεγάλων διαμετρημάτων, βλημάτων όλμων και πυροσωλήνων, και

  • της Ελληνικής Βιομηχανίας Όπλων ΑΕ («ΕΒΟ», ίδρυση 1977), με παραγωγή όπλων φορητού οπλισμού, όλμων, οπλικών και πυραυλικών συστημάτων, προωθητικών πυρίτιδων και γεμισμάτων και πυρομαχικών μεσαίων και μεγάλων διαμετρημάτων.

Τα ΕΑΣ, συνδυάζοντας την μοναδική τεχνογνωσία των ΠΥΡΚΑΛ και ΕΒΟ με τον υψηλού επιπέδου μηχανολογικό τους εξοπλισμό, είναι η μεγαλύτερη Αμυντική βιομηχανία στην Ελλάδα και αποκλειστικός προμηθευτής (ενοχλεί αυτό…) των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στα ανωτέρω προϊόντα. Απασχολούν 971 άτομα σε 5 εργοστασιακά συγκροτήματα.

ΕΑΣ: Μοχλός αντιμετώπισης της αναπτυσσομένης Τουρκικής Πολεμ. Βιομηχανίας και βάση αυτόνομης παραγωγής μηχανημάτων/εξαρτημάτων για τις Ελληνικές Επιχειρήσεις .


Τα ΕΑΣ διαθέτουν το ανώτατο επίπεδο τεχνοπαραγωγικής τεχνογνωσίας στη χώρα, ενώ αποτελούν βάση (αν «μας» επιτρεπόταν…) για δημιουργία Κλάδου Μηχανοπαραγωγής στην Ελλάδα (η περίφημη «Παραγωγή Μέσων Παραγωγής»), ώστε να εξοικονομούνται μεγάλα κονδύλια από την μείωση των εισαγωγών πανάκριβων μηχανημάτων και εξαρτημάτων για την βιομηχανία.

Επιπρόσθετα, την διατήρηση εν λειτουργία των ΕΑΣ υπό Κρατικό έλεγχο καθιστά απαραίτητη –για λόγους εξισορρόπησης– η αλματώδης ανάπτυξη της Τουρκικής Πολεμικής Βιομηχανίας τα τελευταία χρόνια.

Η Τουρκία έχει πλέον εξελιχθεί σε διεθνή ανερχόμενη δύναμη, ικανή να αναπτύξει σύνθετα εξελιγμένα οπλικά συστήματα (ηλεκτρονικά, ηλεκτρο–οπτικούς αισθητήρες και ραντάρ, πυραύλους κάθε κατηγορίας) καθώς και κύρια οπλικά συστήματα, άρματα μάχης και επιθετικά ελικόπτερα, σε συνεργασία με ξένες εταιρείες, με προαπαιτούμενο την μεταφορά τεχνολογίας.

Η επιδίωξη της τρόικας για κλείσιμο των ΕΑΣ με πρόσχημα τα οικονομικά προβλήματα της Εταιρείας –που ασφαλώς θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με τις κατάλληλες οργανωτικές παρεμβάσεις…– και οι μομφές για «προστατευτισμό» (κάτι που φυσικά, με διάφορα «τρυκ», εφαρμόζουν όλες οι χώρες για τις Αμυντικές τους Βιομηχανίες, με πρώτες τις ΗΠΑ, Μ. Βρετανία και Γερμανία…) σχετίζεται και με τα τεράστια συμφέροντα των Πολεμικών Βιομηχανιών ΤΟΥΣ για εξαγωγές στη χώρα ΜΑΣ –από τους μεγαλύτερους διεθνώς εισαγωγείς αμυντικών συστημάτων…– που, λόγω της χρόνιας, άτυπης, εμπόλεμης, στην ουσία, κατάστασης με τους Τούρκους, αλλά και άλλων εντάσεων στην γύρω περιοχή, χρειάζεται σύγχρονα και αξιόπιστα οπλικά συστήματα-πολύ περσσότερο από διάφορα Βέλγια και Λουξεμβούργα…

Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι οι μεγαλύτερες και παλαιότερες ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα.

Ιδρυμένα το 1958 από τον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο, άκμασαν με ναυπηγήσεις κάθε είδους πλοίων μέχρι τη δεκαετία του 1970. Το 1985 εθνικοποιήθηκαν και στράφηκαν σε συμβάσεις συμπαραγωγής φρεγατών και υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού με Γερμανικούς οίκους και με πολλά προβλήματα, όχι πάντα ευθύνης τους.


Μετά από πολλές διακυμάνσεις και περιπέτειες στο ιδιοκτησιακό τους καθεστώς, κατάληξαν το 2010 πλειοψηφικά (ποσοστό 75,1%) στην Abu Dhabi Mar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, με αναγνώριση οφειλής του Ελληνικού Δημοσίου προς αυτά περίπου 1,3 δισ. Ευρώ, ενώ η προηγούμενη ιδιοκτήτρια, η Γερμανική ThyssenKrupp, εξακολουθεί να κατέχει το 24,9%.

Με εκτεταμένες και σύγχρονες μηχανουργικές εγκαταστάσεις, δεξαμενές επισκευών εξ ων μία η μεγαλύτερη της Μεσογείου (500 χιλ. τόνων), μπορούν να διαδραματίσουν πολλαπλό ρόλο, καθώς εκτός από τα έργα νέων ναυπηγήσεων, επισκευών και μετασκευών, έχουν αναλάβει και την κατασκευή βαγονιών συρμών του ΟΣΕ και του Μετρό και άλλες μεγάλες μεταλλικές κατασκευές στην Ελλάδα.

Έτσι, πλην του καθαρά ναυπηγικού τους έργου, μπορούν να αποτελέσουν την βάση για παραγωγή βαριών και μεγάλου όγκου μεταλλικών κατασκευών αναγκαίων σε έργα υποδομής (γέφυρες, μεταλλικά βιομηχανοστάσια, ενεργειακές εγκαταστάσεις, μονάδες αποβλήτων κλπ).

Εντούτοις, προβλήματα ρευστότητας και ο εξαφανισμένος εκπρόσωπος του μεγαλομέτοχου Ισκαντάρ Σάφα έχουν φέρει σήμερα τα Ναυπηγεία σε κρίσιμη κατάσταση, με απλήρωτους για μήνες εργαζομένους και ανεκτέλεστες παραγγελίες.

Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ)

Η ΕΛΒΟ, με έδρα στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, είναι η μοναδική βιομηχανία κατασκευής τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων στην Ελλάδα, και βιομηχανία–κορμός για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας αλλά και της Ελλάδας γενικότερα.

Πέρα από τους 375 περίπου εργαζομένους της, για την ενίσχυση της παραγωγής της δραστηριοποιούνται εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους.

Η ΕΛΒΟ μπορεί-πέραν της Άμυνας μας…-να τροφοδοτήσει με βαρύ εξοπλισμό μεταφοράς εμπορευμάτων και συγκοινωνιών την Ελληνική οικονομία, αναγκαίο για τη διασύνδεση των περιοχών της χώρας και της τελευταίας με τις εξωτερικές αγορές.

Το «Τετράεδρο–Βάση» παραγωγικής ανάπτυξης της Ελλάδας

Προκύπτει επομένως ότι οι τρεις πιο πάνω Στρατηγικές Βιομηχανίες, μαζί με την ΛΑΡΚΟ, συναπαρτίζουν ένα στιβαρό «Τετράεδρο» παραγωγικών δραστηριοτήτων που αποτελεί-και ως παραγωγή και ως έρευνα/ τεχνογνωσία-βάση για «εν παραλλήλω» πολλαπλή παραγωγική ανάπτυξη, σε:


  1. Εξόρυξη μεταλλευμάτων, άφθονων στο Ελληνικό υπέδαφος, με καθετοποιημένη παραγωγή αναγκαίων μετάλλων,

  2. Αμυντικά συστήματα, μηχανολογικά εξαρτήματα και μέρη μηχανών,

  3. Έργα Υποδομής,

  4. Μεταφορικός εξοπλισμός αναγκαίος για μεταφορά εμπορευμάτων,

ενώ παράλληλα μπορούν, ως «ατμομηχανές» ανάπτυξης, να κινητοποιήσουν πέριξ αυτών σαν υποπρομηθευτές εκατοντάδες μικρότερες βιομηχανικές μονάδες.

Καμιά τρόικα, κανένα οικονομικό, διοικητικό/νομικό, ή οργανωτικό πρόβλημα, δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για την εκποίηση και την παύση λειτουργίας των τεσσάρων πολύτιμων αυτών Στρατηγικών μονάδων και την απόλυση αξιολογημένων έμπειρων και εξειδικευμένων τεχνιτών και μηχανικών.


Όλα τα προβλήματα λύνονται.


Αλλά, όπως είπε και ο Πρόεδρος του ΛΑ.Ο.Σ. Γ. Καρατζαφέρης στην πολύ επιτυχή επίσκεψή του στην ΛΑΡΚΟ (8/11), «Ο Παρθενώνας και η ΛΑΡΚΟ (κι οι άλλες τρεις, ας προσθέσουμε εμείς…), «ασημικά» και μνημεία της μαστοριάς του λαού μας, ΔΕΝ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ!».