23.4.2012,

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΛΑΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ  

Στείλτο Email

ΑΛ. ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΛΑΟΣ): Κύριε Πρόεδρε, έχω στα χέρια μου, την έκθεση της β’  διεύθυνσης επιστημονικών μελετών της Βουλής, όπου για το αρθρ. 1 παρ. 6 θέτει ευσχήμως ζήτημα αντισυνταγματικότητας, όταν λέει θα μπορούσε να προβληματιστεί κανείς κατά πόσο η κατάργηση του σπουδαίου λόγου της δικαιολογημένης αιτίας ως προϋπόθεση για την καταγγελία της σύμβασης εργασίας συμβιβάζεται με την συνταγματική διάταξη 22.1 και 23. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι και αυτή τη στιγμή καθίσταται επίκαιρη η προσέγγιση την οποία είχε θέσει ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ σχετικά με τα απαραίτητα συνοδευτικά στοιχεία σε σχέση με το μνημόνιο, την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος και την έκθεση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Πρέπει να πούμε ότι η κατάργηση των εργασιακών σχέσεων αποτελεί μια ιδεολογική αρχή  του ακραίου νεοφιλελευθερισμού, ο οποίος είναι αντιπατριωτική ιδεολογία γιατί επιτίθεται στο κεφάλαιο της χώρας μας και στους εργαζόμενους ταυτόχρονα μιας και η παγκοσμιοποίηση  απελευθερώνει τον ανταγωνισμό με κρατική προστασία των εισβολέων που θέλουνε να καθυποτάξουν τις εργασιακές σχέσεις. Είδαμε πριν λίγο καιρό, οι κοινωνικοί εταίροι να συνεννοούνται μεταξύ τους και να προσφεύγουν προς το κράτος στην τήρηση των συμφωνηθέντων και να ζητούν την τήρηση τους. Αυτό ονομάζονταν διαιτησία όταν το κράτος παρενέβαινε να διορθώσει τις μεταξύ τους σχέσεις. Πρέπει δε να πούμε ότι για όλα τα επαγγέλματα η τρόικα ζητάει απελευθέρωση, αλλά για αυτόν που προσφέρει την εργατική του δύναμη, ζητάει κρατικό παρεμβατισμό κατεβάζοντας τον στον «πάτο» των συναλλαγών. Και πρέπει να επισημάνουμε ότι είναι και το διεθνές γραφείο Εργασίας το οποίο ενίσταται, αλλά πιστεύουμε και οι ενστάσεις οι οποίες έχουν καταθέσει οι συλλογικοί φορείς των εργαζομένων τις χώρας μας, πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπ’ όψιν από αυτή την αίθουσα και από τους νομοθετούντες βουλευτές. Είμαστε λοιπόν κι εμείς υπέρ της αναγνώρισης της αντισυνταγματικότητας. Υπάρχει όμως και κάτι άλλο. Ξέρετε τι σημαίνει εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας; Επικαλούμαστε το αρθρ 28 παρ 2, και 3, βεβαίως, για τα οποία ο κύριος Υπουργός και Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στην προηγούμενη δανειακή σύμβαση είχε ζητήσει στο μνημόνιο να ισχύσει το 28 παρ. 2 ζητώντας 180 βουλευτές να το επικυρώσουν. Ελπίζουμε η συνέχεια λόγων και έργων να μην έχει την αντιστοίχιση περί αντισυνταγματικότητας του χαρατσιού, το οποίο ο ίδιος θέσπισε. Και να πούμε επίσης, ότι αυτό που πάμε να δημιουργήσουμε εμείς σαν κεκτημένο της Ε.Ε., ενέχει και τον κίνδυνο να πάρουμε στο λαιμό μας και τους άλλους ευρωπαϊκούς λαούς του Νότου που αναγκάζονται να ενταχθούν σε δύσκολους καιρούς σε δανειακές συμβάσεις, δημιουργώντας αυτό το κεκτημένο. Γι’ αυτό εμείς ζητήσαμε, έγκαιρα, να υπάρχει και γνωμοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε σχέση με το αν αυτή η σύμβαση, αυτή η μορφή δανεισμού που προτείνετε, είναι σύμφωνη με τις αρχές της συνθήκης της Λισαβόνας, του Ευρωπαϊκού Συντάγματος. Το μνημόνιο επειδή συνιστά διεθνή συμφωνία της Ελλάδας με τις χώρες της Ευρωζώνης, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ αποτελεί τμήμα του κοινοτικού κεκτημένου άρα και της κοινοτικής νομοθεσίας. Δημιουργούμε ένα πολύ κακό περιεχόμενο. Έτσι, λοιπόν, αν οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος προσφύγει στα ελληνικά δικαστήρια ζητώντας να κρίνουν τμήμα ή το σύνολο της συγκεκριμένης σύμβασης του μνημονίου ως αντισυνταγματικό, το ελληνικό δικαστήριο θα θέσει προδικαστικό ερώτημα σχετικά με την συνταγματικότητα ή όχι αυτής της συμφωνίας στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, το οποίο με την σειρά του θα αποφανθεί ότι αυτό ως τμήμα του ευρωπαϊκού κεκτημένου της κοινοτικής νομοθεσίας  υπερέχει των ελληνικών νόμων και του ιδίου του συντάγματος της Ελλάδος και κατ’ επέκταση δεν μπορεί ούτε να ακυρωθεί στο σύνολο του, είτε σε κάποιες από τις συμφωνημένες διατάξεις του. Έχοντας λοιπόν ένα τέτοιο προηγούμενο, δενόμαστε χειροπόδαρα, εντασσόμαστε σε ένα πλαίσιο δίχως έκθεση βιωσιμότητας της Τράπεζας της Ελλάδας, δίχως να υπάρχει συγκροτημένη προοπτική, δίχως το συνοδευτικό Σχέδιο Μάρσαλ της 21 Ιουλίου πριν το Μεσοπρόθεσμο και τον Εφαρμοστικό Νόμο, καμία εξέλιξη θετική αναπτυξιακή, σίγουρη ύφεση και μέτρα ξανά τον Ιούνιο σε πραγματικό πιστωτικό γεγονός, που τότε όμως ο ελληνικός λαός θα βρεθεί να χάνει την περιουσία του, ο εθνικός πλούτος θα είναι υποθηκευμένος στα χέρια των δανειστών μας για τον λεηλατήσουν, βάζοντας χέρι κυρίως εκεί που ενδιαφέρονται: στον ορυκτό πλούτο, το φυσικό αέριο και τα πετρέλαια, που αποτελούν την μεγαλύτερη εγγύηση και προοπτική για την ανάκαμψη της οικονομίας αυτής της χώρας. Εμείς, συνεπέστατοι στις αρχές και τις θέσεις μας, λέμε ότι η αντισυνταγματικότητα αυτή θα πρέπει να υπερψηφιστεί από το σύνολο των παρισταμένων και θα ήθελα από το προεδρείο, όταν θα κάνουμε την έγερση, να μετρήσει πραγματικά πόσοι βουλευτές είναι σ’ αυτή την αίθουσα να υπερασπιστούν την συνταγματικότητα και ποιοι ενάντια!